DViSonAir Intervju: Agnes Lindholm

I dessa dagar när det mesta ibland tycks handla om snabba textmeddelanden och korta YouTube-klipp är det riktigt skönt att upptäcka en toppenfin blogg – som fokuserar på böcker! Jamen, du vet, den där gamla fina uppfinningen som kan ge många, många timmars oavbruten underhållning utan att den någonsin behöver laddas. Bokbloggen jag hittade heter Agnes bokblogg och den drivs sedan några år tillbaka av Agnes Lindholm som vid skrivande stund går andra året i gymnasiet i Eskilstuna.

Agnes blogg är en fröjd att läsa och minst lika trevligt var det att prata böcker och läsande med henne. Att snitta tre genomtänkta blogginlägg i veckan är verkligen inte dåligt – i synnerhet med tanke på att Agnes (förstås) också läser mycket och dessutom hinner med en hel del annat. De kontakter hon har med författare och förlag är jag lite avundsjuk på; otroligt imponerande att ha ett sådant nätverk redan i ung ålder.

Det var supertrevligt att få en pratstund med Agnes som lägger ut texten ledigt och tydligt som ett proffs – vilket hon kanske redan är. På andra försöket lyckades vi få i ordning tekniken som först ställde till det för oss. För egen del upptäckte jag att min superbilliga mixer (som har alltför dåliga knappar..) inte gillar att bara stå och samla damm, då beckar den ihop sig! Frågan är nu om den alls går att lita på framöver.. suck. Det verkar som att jag måste ta ett snack med chefen!

Min podcast som bygger på materialet från DViSonAir – se iTunes-katalogen: OnAirWithNiilo (passa på och prenumerera så får du alla avsnitt automagiskt till din smarta lur!) – lägger jag ut genom SoundCloud. Det går också utmärkt att lyssna på min pratstund med Agnes direkt här på webben men spola fram till dryga 03:30 för att skippa försnacket:

Tack Agnes för att du tog dig tid! Jag tror att du också (nästan?) lovade att bidra med ytterligare boktankar och -tips framöver On Air – det ser jag verkligen fram emot; jag hör av mig om detta mer lite längre fram. Vi ses On Air!

About niiloa

Former language teacher, GSuite superadmin. YouTuber, podcaster: SwedenForUkraine.se
This entry was posted in DViSonAir, SocialMedia. Bookmark the permalink.

Leave a comment