DViSonAir med Micke #6: Hiss och diss

YouTube Play-knappen mitt i nyllet för en sann clown-look! så skall det se ut!

Äntligen fick vi till detta otroligt fascinerande sjätte avsnitt, jag och Micke! Vid slutet av vårterminen var det bara för mycket av allting så vi bestämde att köra på alldeles i början av höstterminen  i stället. Häpnadsväckande nog fungerade till slut det mesta, bortsett ifrån att det omfattande byggarbetet på min arbetsplats – jepp, denna gång i form av ihärdigt borrande i betong – försökte göra det omöjligt för mig att få en syl i vädret. Givetvis trotsade jag det ibland sanslösa bakgrundsbullret bäst jag kunde (och stängde av min mikrofon med jämna mellanrum).

Det blev minsann en del diss i början men så småningom kom vi på lite gladare humör, tror jag, trots att jag var något vemodig och kanske lite dämpad hela vägen. Är inte riktigt säker på att vi lyckades fixa den svenska skolan helt och hållet men däremot är jag övertygad om att vi har (nästan) klart receptet för att laga Nätet! Att nätet faktiskt är ganska trasigt vet väl alla som har försökt ta del av något intressant på webben utan att använda en reklamblockare.

Nästa avsnitt kommer i sinom tid, var så säker. Exakt datum klarade vi inte att spika On Air – den där borren var bara för tuff mot slutet. Håll koll på hashtaggen #DViSonAir så kommer du att få all info du behöver inför den sanslöst häftiga och sprudlande glada sjuan!

Att endast lyssna på våra visdomsord går så bra, förstås – i vanlig ordning finns det en mp3 tillgänglig och den hittar du genom denna länk.

 

About niiloa

Language teacher, EdTech coach, GSuite superadmin, YouTuber, podcaster, advocate for international school collaboration
This entry was posted in DViSonAir, HangoutOnAir, IT i skolan. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

