DViSonAir Med Micke #5: Game of Phones

Undrar du också vad Micke håller på med? Då måste du se på videon!

Jamen, vi pratade om Phones och vi pratade om Games! Sedan svor vi också (fast väldigt lite) och bestämde att sända någon sorts eftertänksam tillbakablick-special efter SETT2016; siktet är inställt på 3. maj. Då hoppas jag sannerligen att Tuna-kollegan och försteläraren Nina – som också ingår i Luleås SETT-delegation – skall kunna haka på.

Jag var aningen fnittrig och det berodde helt och hållet på att när jag kommer tillbaka till jobbet efter en låång påskledighet så tar jag helt slut där någonstans tre-fyratiden på eftermiddagen – exakt när vi skall dra igång On Air förstås. Inget att göra åt!

I vilket fall blev det suveränt trevligt och nyttigt för undertecknad, precis som brukligt är när Micke Kring och jag har våra pratstunder. Det finns också en möjlighet att det händer häftiga grejor med gamification framöver i norr (och i några andra delar av Europa) och i så fall skall jag allt utnyttja Mickes kunnande fullt ut. Vad har man annars vänner till :)

Självklart skall du också kunna endast lyssna på detta enorma spektakel; det går utmärkt att lyssna direkt på webben – eller ladda ner mp3:an – genom denna länk.

Vi ses On Air (och gärna i den fysiska världen också)!

About niiloa

Language teacher, EdTech coach, GSuite superadmin, EU eTwinning Ambassador, advocate for international school collaboration
This entry was posted in DViSonAir, HangoutOnAir, IT i skolan. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

