DViSonAir med Micke #1: Äpplen och päron

Pilotavsnittet klart med Micke Kring! Suveränt trevligt, trots att jag i vanlig ordning var ungefär i zombie-state efter en hyfsat hektisk dag som bl.a. överraskade mig med att ett eluttag(!) i min studio (okej då, jag säger som det är – i min skrubb) smällde högljutt när jag pluggade in laddaren för min MacAir. Ett tag tänkte jag att allt var stekt men det visade sig att endast två uttag hade lagt ner verksamheten. Jag visste inte att sådant kan hända överhuvudtaget! Laddaren fungerar också fortfarande vilket är klart trevligt.

Sedan var det bara att greja på med några förlängningssladdar och därefter var jag faktiskt klar, precis lagom för att dra igång vår HangoutOnAir. Detta pilotavsnitt blev definitivt bra mycket längre än det kanske var tänkt men det gjorde nog inget. Det blev en ganska så övergripande diskussion kring pedagogisk IT-användning och hur man kan göra för att få till en (positiv) genomgripande förändring; något Årstaskolan verkligen har lyckats med efter ett mycket långsiktigt och målmedvetet arbete. Jag kan inte svära på att Årstaskolan är bäst i Sverige på vettig pedda-IT men måste säga att jag inte känner till något plugg som har bättre facit att visa upp.

Nåsta gång skall vi vara On Air 1. december, är det tänkt och då är meningen att vi faktiskt hinner gå igenom en hel del om podcasts också. Det finns otroliga möjligheter med ‘poddar’ inom utbildningsområdet, det är jag helt övertygad om och dessutom skall DViSonAir också bli en HangoutOnAir + podcast kombo, precis som eTwinningOnAir redan är. Jisses, jag kommer att lära mig massor framöver!

Pilotavsnittet finns givetvis också tillgängligt som audio-only ifall man endast vill lyssna, trots att det inte finns någon podcast att prenumerera på än. Det går bra att lyssna direkt på webben – eller ladda ner Mp3:an – genom denna länk.

Vi ses On Air!

About niiloa

Language teacher, EdTech coach, GSuite superadmin, advocate for international school collaboration
This entry was posted in DViSonAir. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

