DViSonAir #21: GAFEprat med Fryxellska skolan


Lunch-GAFE-prat med kollegorna från Fryxellska skolan i Västerås – trevligt var det och vi lyckades också lösa teknikproblemen som höll på att strula till det ordentligt i början, allt i direktsändning förstås! Jag är inte heller det minsta ledsen för det här med att lunchen blev till en HangoutOnAir; nog fick jag i mig mat också sedan efteråt :)

Starkt också av Jeanette att hitta rätt i Hangouts-djungeln; det är inte sådär självklart hur allt detta fungerar om man aldrig har provat tidigare.

För det mesta surrade vi om Classroom men det blev också en rejäl omgång ‘avancerad Drive-användning’ genom Kim – mycket av detta har jag aldrig provat själv. Nu lärde jag mig en hel del och utöver detta så vet jag att det är bara att fråga Kim om (well, när!) jag kör fast!

Vi ses On Air!

About niiloa

Language teacher, EdTech coach, GSuite superadmin, YouTuber, podcaster, advocate for international school collaboration
This entry was posted in DViSonAir. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

