gClassFolders [Sverige]: Doctopus

Så blev det verkligen av, en HangoutOnAir-genomgång av möjligheterna med Apps-skriptet Doctopus när man utgår från Google Apps och den smarta mappstrukturen skapad med hjälp av gClassFolders. Jag tog upp på Google Plus tanken att visa lite vad man kan göra med kombon gClass + Doctopus  och nästan omedelbart menade både Lars Arvidson och Kim Nilsson att det här gör vi såklart! Otroligt häftigt när tiden från idé till handling är så kort – det tog nog bara några dagar från att jag skrev ner mina tankar tills vi körde igång On Air.

Kim fick bekymmer med ljudet men det tacklade han galant, genom att i flygande fläng byta till sin mobil! Lars genomgång var i vanlig ordning mycket lugn och tydlig, tycker jag. Själv kommer jag också se på hela härligheten en gång till i lugn och ro!

About niiloa

Language teacher, EdTech coach, GSuite superadmin, YouTuber, podcaster, advocate for international school collaboration
This entry was posted in HangoutOnAir, IT i skolan and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

