Tänk tanken: en riktig skolpod!

Det är bara att konstatera: Micke Kring & Co i Årstaskolan har (återigen) gjort något riktigt bra och viktigt. Podden Tänktanken är en klockren satsning i dessa tider när både kollegiala samtal och transparens gentemot omvärlden alltför ofta är en bristvara. Klart jag lyssnade på de tre inledande avsnitten direkt – och såklart prenumererar jag nu på Tänktanken med min enormt smarta lur. Suveränt att alltid ha bra grejor att lyssna på när man är på språng!

I synnerhet det första avsnittet – se nedan för att lyssna direkt! – önskar jag att alla i mitt plugg skulle ta sig tid och fundera kring innan höstterminen sparkar igång; där finns det riktigt bra och viktiga saker som jag tycker vi borde lyfta fram ordentligt. Självklarheter som att det man gör i skolan skall just vara på riktigt och att det också därmed skall finnas mottagare till de arbeten eleverna gör kanske ändå inte är alltid helt självklara. Från egen erfarenhet vet jag att det är alltför lätt att synda.

Bara det faktum att Årstaskolans järngäng drar igång den här sortens pod(cast) – eller som det står i Wikipedia, poddradio(!)  är något alldeles suveränt. Toppenbra innehåll är givetvis den riktigt smarriga grädden på moset (eller lämpligen på jordgubbarna som redaktionen verkar glufsa i sig i häpnadsväckande mängder).

Grymt snyggt jobbat redan i uppstarten, ni skall veta att förväntningarna har nu skruvats upp ordentligt inför fortsättningen :)

About niiloa

Language teacher, EdTech coach, GSuite superadmin, EU eTwinning Ambassador, advocate for international school collaboration
This entry was posted in EdTech, MyView, SocialMedia and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

