DViSOnAir Intervju: Anders Wahlén

Kristoffer Triumf gör en väldigt bra podcast där han pratar med – för de flesta – välkänt folk på ett ganska privat och lågmält sätt. Det är intervjuer han gör men klart annorlunda. Det slog mig att idén var alldeles för bra för att jag skulle kunna låta bli att stjäla den, modifiera och använda inom utbildningsområdet! Som tur var så hade Kristoffer samma åsikt. Det faktum att jag inte känner några (riktiga?) kändisar – vad jag vet – kändes(!) faktiskt bara bra.

Nu har jag då provat att prata med en kollega – Anders Wahlén i Lund – genom Google Hangout On Air som är en alldeles suverän tjänst; fokus var tänkt att vara främst på pedda-it. Hur det lyckades? Tja, tekniskt sätt häpnadsväckande väl med tanke på de obefintliga förberedelserna och Anders uttrycker sig mycket bra som alltid. Jag själv har nog en del att lära men det är ju livslångt lärande som gäller!

Ifall den inbäddade videon inte behagar visa sig, hittar du den på YouTube här.

About niiloa

Language teacher, EdTech coach, GSuite superadmin, YouTuber, podcaster, advocate for international school collaboration
This entry was posted in DViSonAir, HangoutOnAir and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

