O så bra, Ohsohightech!

Ohsohightech

 

Webbnördar? Visst, det säger ju skribenterna själva men jag tycker om Ohsohightech ändå – eller kanske just därför! Lite självdistans skadar sällan. Det som tas upp på Ohsohightech är dessutom i de flesta fall av intresse för vanliga dödliga också, annars skulle inte jag ha mycket att hämta på sajten. Snacka om en suverän genomgång om Twitter av Markus, förresten! Precis vad jag behövde för att greppa vad Twitter egentligen handlar om. Ytterligare finns det bland godbitarna en   intressant artikel om Gmail och en riktigt bra genomgång av GoogleApps, en toppentjänst som kan vara lite svår att förstå.

 

Ohsohightech har numera också en högintressant spinoff-sajt med det udda namnet AlternativeTo. Allt klarnar dock på en gång när man tittar in – sajten handlar om, precis som namnet antyder, att hitta alternativ till olika mjukvaror. Känner man till ett verktyg, får man oftast fram ytterligare några – inklusive vad användarna tycker om dessa. Ett nytt grepp som erbjuder fina möjligheter till att hitta prisvärda lösningar på svårlösta problem; jag hade exempelvis inte lätt att hitta ett enkelt sätt att göra en komprimerad film från DVD innan jag genom AlternativeTo hittade HandBrake.

About niiloa

Former language teacher, GSuite superadmin. YouTuber, podcaster: SwedenForUkraine.se
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

1 Response to O så bra, Ohsohightech!

  1. niilo alhovaara says:

    RSS till Twitter skriver Osohightech också om: http://ohsohightech.se/publicera-en-rss-till-ditt-twitter-konto/

Leave a comment